25 May 2011

Terpisah


cinta tak semestinya bersama

Aku takkan merasa kalah
Dalam penantian yang tiada jawapan
Aku hanya merasa lelah
Setelah mengurungi hatiku
Dalam cinta yang tidak pernah terjawab

Aku seperti tertusuk sembilu duri
Yang tiada pernah kusedari
Meninggalkan luka dan syahdu
Derita seorang perindu

Menikmati rasa pedihnya hati
Sehinggakan aku tak terasa
Luka ini telah mengalirkan darah
Yang tiada henti

Di sini kubersaksi
Begitu dalamnya cintaku
Hinggakan aku tak bisa lagi
Membezakan antara tangis dan tawaku
Kedua-duanya telah menjadi satu
Dalam butiran kehampaanku

Biarlah cintaku
Hidup subur
Dalam taman kerinduan ini
Bagai kembangnya bunga pagi
Yang tiada lagi seri
Akan kusirami dengan air mata
Dari lubuk hati lara

Di taman ini
Akan kukhabarkan pada awan hitam
Aku ingin menyapamu
Meskipun hati ini mengerti
Cinta kita tak kan boleh bersama lagi.

Aku mungkin belum mengalah,
Tapi aku pasti mulai kecewa
Membawa kakiku berlari
Jauh daripada cintamu
Perlahan tapi pasti
Ku tak punya daya lagi
Untuk kembali


Followers